Hlavní stránka | <<< | >>> | Archiv |
---|
Lockay | Medvěd | Norsko | Pecka | Roháče | pan Roman | Svojanov | Vaček (Alík) |
---|
Občasník všech kteří ví | 5. květen 2002 | ročník 3/2002 číslo 33. |
Archiv | Náš diář | O nás | Vzkazník |
---|
EDITORIAL No.32Naši,v době, kdy sepisuji nové Thájmsy, nastal Máj, lásky čas. Se Skoumalem jsme úspěšně ukončili jednu z dalších nekonečných sérií dodavatelsko-odběratelských vztahů, aneb jak se dnes říká "vztah prodejce-zákazník," kdy jsme navzájem v zaměstnáních našich zažili nejednu infarktovou či chaotickou hodinu, aby si nakonec mohli cestující ve Sviňákově (zatím jen v jedné jeho polovině) konečně zajezdit na koridoru. A právě z toho vyplývá pro vás důležitá informace: Času na další aktivity a hlavně chuť nezbyla. Navíc jsem ihned po skončení práce vyrazil na zaslouženou dovolenou do Roudnice, takže nové Thájmsy vycházejí se zpožděním. Co je nového? Především vám nabízíme Novinku z Roudnice a několik Stařinek. Nechybí ani Deset otázek a nějaký můj výplach mozku. Jako největší bomba tentokráte přichází nový člen planety Kvalitně.cz, kterým se po velkém snažení (a odvaření mých očí...) stává Norsko97. Text na "norských" stránkách pochází z Manťasových poznámek (tenkrát v roce 1997 nám asistoval/průvodcoval) a je doplněn velkou hromadou fotek z mého archivu. Tímto vás žádáme, máte-li nějaké další echtovní fotky, které na norských stránkách chybí: Sem s nimi! K webům všem, které spravuje náš spolek musím ještě dodat, že všechny prošly v posledních týdnech dubna vysmejčením. Kouty zašlé jsem čistil od pavučin, čímž jsem báječně relaxoval. Asi zaznamenáte změnu barviček. Provedli jsme i další drobné úpravy, kterých si ani nevšimnete, ale nám do budoucna ulehčí práci. Totéž se týká Našeho diáře a Onanasu. Však se mrkněte. V Diáři najdete i několik nových a předělaných Stařinek. Takže: Hledejte! To je ode mne tady všechno a pro příště mohu přislíbit kvalitní.cz zprávy z Lučic a Myštěvse, kam se mnozí chystáme ještě v první polovině května. Sedám na kolo a mizím do přírody!!! POSLEDNÍ MOŽNÝ TUNEL?Privatizace drahUž víc než půl roku sleduji vývoj v myšlení našich poslanců v záměru privatizovat České dráhy. Od počátečních nesmyslných návrhů přešla fáze jejich uvažování do celkem přijatelné a rozumné varianty, totiž že by státní zůstaly jen koleje a jejich infrastruktruktura, a zbytek se privatizoval; aby nakonec prošel sněmovnou paskvil, kterému nemůžu říct jinak než poslední možný kvalitní tunel u nás.Možná vám to bude znít divně, ale České dráhy s.o. jsou jedním z mála státních podniků u nás, které mají svůj majetek v pořádku. To, co nyní schválili poslanci by mohlo mít v několika dalších letech velmi zajímavý dopad. Nejprve fakta: Státní podnik České dráhy bude vlastnit pouze a "jen" veškerý movitý majetek, který bude obhospodařovat 130 vybraných svatoušků. O jejich dobrých úmyslech netřeba pochybovat. Těchto 130 vyvolených bude rozhodovat, kdo jim onen majetek bude udržovat v chodu. A to prosím nejde jen o budovy, ale i o veškeré technické zařízení na dráze, které přece jen potřebuje jistý pravidelný servis, aby byl zajištěn bezpečný provoz. Zákon praví, že České dráhy a.s., které tento servis budou zpočátku provádět, jsou povinny se státní organizací spolupracovat 3 roky. Co se stane potom? Zatím se dráhou přelévají peníze z jedné organizační složky do druhé zásadně fiktivně. Ovšem pochybuji, že u této praxe zůstane u dvou naprosto samostatných právních subjektů. Tím se pochopitelně státní organizace dostane do slušného finančního propadu (pochybuji totiž, že by monopolní dodavatel servisních prací, totiž České dráhy a.s., zůstal u dnešních cen), který bych tipoval na 10 miliard ročně. Ty budou chybět v kase akciovce a ta zase nebude platit svým subdodavatelům (např. AŽD). Po třech letech monopolu se náhodou mediálně proflákne, že České dráhy s.o. dluží bez úroků dejme tomu 30 miliard. Co s tím? Akciovka přece tlačí, dodavatelé taky! Řešení je jednoduché. Po třech letech se jednoduše pustí akciovce ČD žilou. Dosud totiž vlastnil stát 100% akcií a aby nějak zalil díru, jednoduše předá určité procento akcií věřitelům. Ti sice už nikdy své peníze neuvidí, ale na druhou stranu mají zajištěno, že servis budou státní organizaci dělat oni. Nebrali byste to? Je to prosté a jednoduché! Co se bude dít dále je jasné. Dluh i tak bude narůstat a stát zjistí, že je mnohem levnější, když si státní organizace zajistí servis sama vlastními silami. Čili zpátky na začátek. Krásný a růžový model anglických drah (ty loni vyhlásily bankrot), který tak rád prosazuje jistý pan Říman, se jaksi nepovede. To už se ale blíží další parlamentní volby a strany se zase budou moct předhánět v jednom lepším řešení než druhém. Ať sním svůj klobouk, jestli nemám pravdu... -md- ZE SPOLKUmd: "Tak, pánové, mám u každého 292 peněz!" sko: "No, počkej! Včera si mi říkal sumu 380!" brzdy: "Jo, jenže já dnes ještě kupoval míč..." KRATCEBrekounovi:Tož, beru tvůj včerejší závazek vážně a dovolím si tě navrhnout na Trafikanta, poáč když už s námi nebudeš chodit na pivo, tak kdy jindy bys mohl splnit podmínky Zakládací listiny a Dodatku...P.S.: Vybečet si takovým způsobem zaplacení piva, tomu říkám výkon!!! -md- |
NOVINKAROUDNICE 200228. dubna až 1. květnaZa pouhých pět dnů jsme toho s Tábynem a dalšími stihli poměrně hodně. Hned po mém příjezdu do Podřipska jsme vydali v šanc naše těla jednomu obrovskému dvousměrnému davu lidí na Řipské pouti, abychom další den vyjeli s Ferencem a Panem Romanem na nedaleký Házmburk. Co vám budu povídat, jedna pěkná ZVZetka to byla!V pondělí a úterý jsme své bejky naložili na auto a vyjeli do Krušných hor. Nejprve na cestu od Komáří Vížky na Moldavu a zpátky; druhého dne ze Zadní Telnice na Děčínský Sněžník a zpátky. Navíc toho večera byly čarodějnice a v Židovicích se řádně upalovalo. Posledního dne - Prvního máje to bylo - jsme už jen tak s Panem Romanem a celou Tábynovou rodinkou zajeli do Porty Bohemicy, kterou jsme v příjemném počasí projeli tam a zpátky... NOVÉ STAŘINKYLUČICE9925. července 1999...my krom toho vykládáme, Zipp vzpomíná na zážitky z Norska, na slečnu Smolíkovou, řeší, jakou značku auta koupit a tak dále. Zvedáme se nakonec po devíti Géčkách někdy po půlnoci, což ještě zdaleka není konečná, protože s Charliem vykládáme do dvou, abychom pak se Zippem už jen ve dvou klábosili do čtyř...BIKEtour997. až 9. srpna 1999Na druhý srpnový víkend, respektive sobotu a neděli, jsme se se Zippem domluvili, že bychom mohli opakovat naše putování na kolech. Volba tentokrát padla na trasu z Veselí nad Lužnicí přes Třebíč, kde jsme se na noc zastavili u mé sestry, do Brna za Brňáky. bikeCESTA Z MĚSTA (2)PORTA BOHEMICAMy jsme ale zpátky v Malých Žernosekách a řešíme problém, jak se dostat na druhou stranu Labe. Na naší straně totiž vede jen železniční trať a hlavní silnice (krutý žert: Při vjezdu na tuto silnici od Ústí je cedule, která tvrdí: "Cyklistická trať - vyzkoušejte svoje schpnosti..."), kdežto Polabská cyklotrasa vede na opačném břehu. Kdo to tady zná, ví, že nejbližší mosty jsou v Lovosicích a Ústí. Jenže pro cyklisty tady otevřeli báječný přívoz (15Kč na osobu a kolo), u nějž při čekání na loď zajisté nepohrdnete novou výletní restaurací. Však jste určitě ještě unavení z Opárenského stoupáku... Po překonání Labe se dáme doleva. Cyklotrasa v podstatě kopíruje tok Labe a jen ve vesnicích si s vámi zalaškuje. Tu vás pošle prudce do kopce přes železniční trať, abyste ji po několika stech metrech zase pro změnu podjeli. My se na trasu vydali na prvního máje, kdy bylo krásné teplé počasí, takže lidí tady bylo větší než malé množství. Cestou "potkáte" dva malé brody a cestu doporučujeme ukončit u hradu Střekova. Dál už je zase jen Ústí a bylo by škoda kazit si dojem z malebné řeky semknuté vysokými kopci. Stejnou cestou a nakonec i přívozem se pak dostanete do Malých Žernosek, odkud vás Česká dráha ráda převeze nazpátek, třeba do MNM. Abych nezapomněl: u výletní restaurace v Žernosekách je neplacené parkoviště pro několik aut. Trasa samotná má pak délku 40 až 50 kilometrů podle toho, zda pojedete do Opárenského údolí či nikoli. Každopádně se Porta Bohemica jen tak neochodí! |
Svátek slaví . NEJBLIŽŠÍ AKCE:JARNÍ COUNTRY EXPREStrať Ostrava - Budišov nad Budišovkou a zpět |
Lockay | Medvěd | Norsko | Pecka | Roháče | pan Roman | Svojanov | Vaček (Alík) |
---|
Jsi návštěvník číslo .
Webový majstr ® |
|