NOVINKY
SILVESTROVSKÁ PECKA 2005 ...komorní a báječná... v noci z 30.12. na Nový rok
Možná by se vám podle rudolfovy fotky mohla letošní Pecka zdát jako ospalá, pomalá a nezáživná. Ale opak je pravdou. Protože neplachovičtí výlupci spáchali letos vlastní verzi silvestra, nejen že některým lidem zadělali na schizofrenní stavy, ale díky nim nás bylo tentokrát na Pecce pět a půl. Ne tak doslova, ale na prsty obou rukou se vejdeme přesně všichni. Strávili jsme (někteří doslova) na Pecce hodně rychlých osmačtyřicet hodin, ale přece jen jsme stačili mnozí slušně poklábosit. Přijměte tedy pozvání do Podkrkonoší, do nádherné zimní atmošky a míst, která tak dobře znáte...
Zároveň bych se chtěl zeptat, vás neplachovických či jejich návštěvníků, zda-li náhodou někdo nedáte dohromady krátký či dlouhý popis vaší akce. Také bychom si o vás rádi něco početli. Třeba chudák takový Zipp. Muselo se mu hodně škytat, poáč řeč o něm šla docela dlouho;-)))
Trabanty na kolejích
Dne 12. ledna prý už i Českým drahám došla trpělivost a povolali Pata a Mata ze severských italských svahů, aby spravili (lépe řečeno rozpohybovali) slavná Pendolína. Jak si v dalším odstavci můžete přečíst, pravděpodobnost, že nedojede za pětistovku z MNM do MOM, exponenciálně roste se snižující se venkovní teplotou. Prý jde o chybu software a za vše může výrobce. Není důvod, proč tomu nevěřit. Důležité je, že drahá Dráha tak strašně spěchala na zprovoznění svých trabantů a v posledních dnech je vidět u pokladen více lidí žádajících vrátit "vlezné" do trabantů...
Řečany nad Labem - Ani dnes tj. 12.1.2006 nedojel vlak SC 501 do cíle. Je to již potřetí tento týden, co pendolino na vlaku SC 501 zastavila závada na obslužném softwaru. Dnes pendolino dojelo v 6.52 do stanice Řečany nad Labem, kde v 7.09 mimořádně zastavil R 707 Galán a cestující odvezl do Pardubic, kde si mohli cestující přestoupit do EC 121 Košičan.
Kromě SC 501 dnes nedojelo včas ani SC 500, které předčasně ukončilo jízdu v 5.02 ve stanici Hranice na Moravě. Pendolino již mělo problémy z Ostravy, protože do Hranic si "přitáhlo" 33 minut zpoždění. Cestující do Prahy odvezl R 600 Ostravan, případně SC 502 Pendolino.
Zábřeh na Moravě - Další problém stihl soupravu pendolino. Vlak jedoucí ve středu 11.1.2006 z Prahy do Ostravy stál v Zábřehu na Moravě skoro hodinu. Zapříčinila to chyba v softwaru. Nefungovalo ani topení. Nakonec pasažéry musel "vysvobodit" až vlak IC Košičan. Do Ostravy přijeli s dvouhodinovým zpožděním.
Pendolino vyrazilo z Prahy v 5:56. Okolo půl deváté ho ale potkaly problémy v obslužném softwaru, takže muselo zastavit nedaleko Zábřehu na Moravě. "Přes hodinu jsme byli odkázáni na kabáty. Pendolino se prostě zastavilo a mimo jiné přestalo i topit," řekl iDNES cestující Jan Drbohlav. Podle Drbohlava po hodině přijely soupravu odtáhnout dvě dieslové lokomotivy. V Zábřehu pak cestující přestoupili na právě projíždějící EC 121 Košičan. "Namísto plánovaného příjezdu v 9:25 jsme tak dorazili do Ostravy v 11:25," zlobil se Drbohlav.
Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah iDNES poruchu potvrdila. "Pendolino u nás jezdí teprve měsíc. Jako každý nový výrobek jej trápí určité porodní bolesti," podotkla s tím, že se je technici snaží "vychytávat" aby měly na cestující co nejmenší dopad. Přitom se nejedná o první podobnou poruchu. V pondělí pendolino přijelo z Ostravy do Prahy s hodinovým zpožděním. Nejprve mu topení nefungovalo, pak se zase přehřívalo.
"Cestující mají samozřejmě nárok na kompenzaci. Buď jim České dráhy vrátí 20 procent z celkového jízdného, nebo cenu místenky pro vlak pendolino. Ta stojí 200 korun," uvedla Bednářová.
Technická závada ukončila dopoledne dne 9. 1. 2006 jízdu rychlovlaku Pendolino z Prahy do Ostravy. Pomocná lokomotiva dopravila soupravu do Olomouce, odtud je vlak přepravován zpět do Prahy. Cestující byli do Ostravy přepraveni vlakem EC 121 Košičan.
To ovšem není vše. Krajně se mi nelíbila věta o tom, že prndolína jezdí teprve měsíc a poptal jsem se na tiskovém oddělení, kde se mi dostalo následující odpovědi:
S novinářem jsem vedla delší diskuzi o spojích SC Pendolino, nikoliv o typu vlaku pendolino. Nový produkt Českých drah SuperCity Pendolino byl uveden do provozu 11.12.2005, resp. od nového jízdního řádu. Soupravy pendolino na vlacích do Děčína byly provozovány jako vlaky IC, EC (zkušební provoz s cestujícími) a nešlo o SC Pendolino. V případech poskytnutí informací po telefonu, nedochází samozřejmě k autorizaci a to, že novinář vypíchne některé věty či informace, nemůžete ovlivnit. Z kontextu článku však vyplývalo, že autor píše o produktu SC Pendolino.
S pozdravem Hana Bednářová
Závěrem musím ocenit nečekanou vstřícnost pracovníků tiskového oddělení ČD. Jak vidno, je třeba články našich novinářů brát s velkou rezervou. Jedno písmenko hraje někdy i velmi podstatnou roli.
md:-) Zdroj textu: Želpage.cz, ČD.
KALAMITA
md, Ostrava, 4.ledna06
Jak jste jistě všichni slyšeli a mnozí z vás i na vlastní kůži i zažili, končil rok 2005 tím, že příroda ukázala svou patřičnou sílu. 29. prosince začalo hustě sněžit a hned ve stejný den se celá republika dostala do totálního dopravního kolapsu. Musím samozřejmě vyzdvihnout především MNM, kde stačí pár centimetrů a cajzlové se můžou podělat. V takové situaci jde samozřejmě stranou zbytek světa, protože co si počneme bez matičky Prahy, že?
Jenže 30. prosince se dokonce i na Radiožurnálu ozývají zprávy bodrých Ostravaku: "Kua, jak je možne, že byvale krajske město je uplně zasypane???" A skutečně, sníh přibýval celou noc a dopoledne jsme se brodili v půlmetrové vrstvě sněhu. Dokonce i jindy neutěšený Sviňákov se stal pod velkou sněhovou peřinou svým způsobem malebným místem. Z kolejí bylo vidět dva pásy jen chvíli po průjezdu vlaku.
Nakonec jsem i docela nerad vyjížděl na Pecku. Heslo: Auta stojí, vlaky taky," začalo totiž ve své fatálnosti platit až po mém odjezdu. Nemohl jsem si ztěžovat - moje prndolíno jelo načas. To už však v Ostravě stály tramvaje a kloubové autobusy se na nejednom kruháči začaly lámat.
Z Pecky jsem se vrátil hned na Nový rok večer a to už v Ostravě začala vládnout obleva. Původně nahlášený metr sněhu už klesl na polovinu, ale i tak jsem měl co dělat, abych se "doplužil" do práce na stavědlo. Tolik sněhu na Pecce vážně nebylo a v Ostravě to také nepamatuji! Největší překvapení mne ale čekalo teprve doma. Nejvíce sněhu zřejmě spadlo na naši ulici! Výstup z tramvaje na ostrůvek byl netradiční - místo dolů jsem stoupnul na pyramidu a pak mi chvíli trvalo, než jsem našel správný "průsek" k domovu. Zimní idylka jak má být.
Bohužel jsem si foťák nechal v práci a teprve ve středu 4. ledna jsem po cestě z práce začal naši ulici fotit. Sníh ubývá minimálně, stále se dá jezdit pouze po kolejích, které normálně zabírají pouhou třetinu vozovky a místo k zaparkování je třeba hledat drahnou chvíli. Všude kolem vládne velký lopatový ruch. V noci hlásí mrazy a ty budou znamenat konečnou v odklizecích pracech. Kde asi budu parkovat při pohotovosti? To nevím. Fotky jsou výmluvné a netřeba nic dodávat... P.S. Ostrava se nachází v nadmořské výšce 250 metrů!
Na Pecku? Jedině Prndolínem!
Zdravim Vas vsechny a preji vse NEJ do noveho roku 2006! Cestovani vlakem je zaliba, ktera mi zustala z dob draznich. Byly Vanoce a krom jinych veci jsem si nechal nadelit jizdenku na pendolino. A protoze v nem sedim a prostredi to je vic nez inspirativni, tak mam pro Vas malou predsilvestrovskou povidku.
Pecku znate vsichni, takze chapete, na Silvestra jsem se moc tesil. Zasnezene Podkrkonosi ma snad jeste lepsi atmosferu nez jak ji zna vetsina z vas minimalne z podzimu. A kdyz uz je ten svatecni cas, rozhodl jsem se i pro svatecni vlak. Jiz pred Vanocemi jsem navstivil pokladnu v nove otevrenem "skleniku" svinovskeho nadrazi. V pokladne jsem si mohl vybrat, zda chci sedet u okna nebo v chodbicce a nasledne se mi dostalo obojiho. Ano, tusite spravne - sedel jsem na samostatnem sedadle. Zaverecna veta pani pokladni mou povahou prece jen lehce zacloumala. Veta "Prejete si platit kartou?" mne tak prekvapila, ze jsem musel uznat, ze za dva roky, co uz nejsem u sve rodne drahy, postoupila neuveritelnym zpusobem. Byl jsem natolik dojat, ze pani pokladni vzala az muj druhy roztreseny pokus o bankovni podpis.
Tady bych si dovolil upozornit na jednu zakernost: me sedadlo 12 a jeste sedadla 14 a 16 nejsou pohybliva. Nikdo vam to predem nepovi. Problem jsem nemel, v jednicce nas sedelo dohromady tri a pul, takze jsem se jen posunul. Pri nakupu jizdenky radeji zkombinujte nekolik draznich slev a radeji si zaplatte mistenku za 200 Kc. Proc? Filuta tiskovy drazni mluvci uz se nechtic vyjadril: Pri zpozdeni vlaku, pri kterem vznika narok na vraceni jizdneho, vam totiz mila draha vrati maximalne 20% z ceny jizdenky (v pripade globalni ceny tedy max. 100 Kc) nebo cenu mistenky (v pripade pendolina tedy 200 Kc), ktera vsak v globalni cene neni. Finta nemila a vzhledem k tomu, ze uz tento tyden jedno pendolino jelo v oblibenych ctyrech kozenkach (vozy B) a jednom blesaku (vuz A), radeji neriskujte. Misto pekneho svezeni vas ceka jen spatny dojem.
Ja mel vsak stesti. V kyzeny den 30. prosince se nad Ostravou roztrhla perina, snezilo uz od vecera a do poledne napadlo 40 cm prachoveho snehu. Z Ostravy se razem stalo sice neprujezdne, zato nadherne zimni mesto. I Svinov se stal utesenym zakoutim. Co na to vlaky? Jak ktere, ale mne pendolino prijelo temer na cas.
Nevyhodnost male konstrukce pendolin jsem objevil zahy. Jen pocit vsech zucastnenych cestujicich, ze cestovanim pendolinem se vlastne dostali mezi vysnena tri pismenka VIP, zabranila zbytecnym excesum pri marnych pokusech pri usporadavani batozin. Ano, mista je v souprave zalostne malo. Nakonec jsme se vsichni ke spokojenosti usadili a mohli jsme vytahnout sve mobily a celemu svetu nahlasit, ze jsme to prave my, kdo cestuji pendolinem;-)))
Misto cislo dvanact se nachazi jen kousek od kompenzatoru. Mam vsak smulu, protoze ten muj prave spinka. Jsme na konci vlaku, takze jen spokojene ceka na svou pripadnou prilezitost. Celou cestu za mnou nekdo (aspon jsem mel ten pocit) stale chrapal. Az pozdeji jsem zjistil, ze mlaskani by nepomohlo, protoze nejde o neprijemneho cloveka nybrz klimatizaci. Po pocatecnich snehovych neplanovanych mezizastavkach v Polance a Studence nas vlak konecne nabral rychlost. Prvni pocit? Nenaklapi se a na muj vkus az nepatricne drnca.
Kousek za Ostravou uz prislo na "fasung". Snimek temer celeho menu prvni tridy jsem vam vyfotil. Mobil jsem prilozil jen pro moznost porovnani velikosti "bagety". Vzhledem ke stisnenym podminkam pak na snimku chybi kava, tretinka mineralky a nezbytny usmev zamestnance JLV. Co byste za stovku chteli vic?-)))
Plechova "huba" nas privitala na palube mezikontinentalniho raketoveho spoje v nekolika svetovych jazycich vcetne cestiny. Pripadame si svetove. Mnohem mene svetove vypada stewardka. Snaha, mily pristup a ochotny usmev (nebo naopak?) byl sice soucasti me globalni jizenky, oko me vsak spokojeno nebylo a ani ma proslula bujna fantazie nepomohla. Prirodo, bohuzel, tady to skutecne nepujde.
Ani jsem se nenadal a uz jsme pred Prerovem sjeli z koridoru, abychom za malou chvili pristavali na olomouckem kolejovem letisti. Zde jeden clovek zjistil, ze galantnost vuci manzelce musi mit sve meze, nebot nez ji pomohl se zavazadly, razem se z nej stal nechteny cestujici - pendolino uspesne (i to pry neni tak uplne samozrejmosti) zavrelo sve otvory a pocali jsme rotovat k ranveji. Chudak pak musel nedobrovolne cestovat s manzelkou az do Pardubic. I spatny signal byl v jeho pripade spis vitanym pritelem nebot vypadl presne v okamziku, kdy dovysvetlil svou komplikovanou prihodu svemu sefovi a nakonec si s manzelkou notovali nad pro jejich penezenlku necekanym, ale nakonec docela prijemnym predsilvestrovskym vyletem.
A co rici na zaver? Clovek zcestovaly po zapadni Evrope rozkoukany a zkuseny rozhodne z pendolina na zadek nesedne. Byt to obycejny rychlik (pro cestujici na pretizene trase Brno - Ostrava neuskutecnitelna fikce). To nase 005 aspon vonelo novotou. Lacine dily jsou ovsem patrne vsude a nejvice pak na WC, ktera za par mesicu zrejme naberou nadrazni standard. Paklize budu soudit pouze podle teto jedine cesty, musim byt spokojen. Uz treba jen jednickou normalne nejezdim (dal jsem si ji jako takovy maly darek pod stromecek) a byl jsem do Pardubic prevezen na cas. Stewardi byli mili a tak jedinou pihou na krase soupravy je (ze tri) jedina funkcni pipa, ze ktere jak na potvoru tece jen Musketyr. Ale prominte, uz pristavame na pardubickem letisti...
P.S. Navrat do tezke ceskodrazni reality byl vice nez hrozny. Kdo jste kdy jel rychlikem Zelenokozenkove kralovstvi na trati Pardubice - Liberec, date mi asi za pravdu. Idyla skoncila... Tak stastny novy rok!
md;-)
|
Dnes je . Svátek slaví
.
Teplota u nás:
FREE´D´LANDy
KLENBA
Menu podáváme od 12. do 14. hodin (nebo do vyprodání)! Cena: 53,- Kč
meddblok
13.1. 13:27
A je to tady! Už celý týden čekám na pátek, abychom po poledni mohli konečně vyrazit na cestu do Roháčů. Aktuálně je Charlie někde před Olomoucí, kde nabere Lockyho. Je tedy nejvyšší čas vyjet jim vstříct. Nesněží, takže máme šanci dojet do Zuberce v poho. See you later!!!
9.1.
V neděli večer se začala rapidně měnit teplota vzduchu a v pondělí ráno bylo v Ótravě při zemi minus dvacet stupňů. Přišla nádherná zima. I jinak neutěšený Sviňákov se zabalil do krásně stříbřité hmoty a když pak vyšlo slunce, byla radost kolem sebe pohledět.
7.1.
Poprvé po Novém roce proběhla Spolková schůza v Klenbě a to hned v plném obsazení, což už se nám hodně dlouho nestalo. Jednali jsme i o výši příspěvcích na tento rok a jako vždy budu vše hradit se Skoumalem sám. Ani Brekoun nebyl schopen zajistit Opevněný areál ČD pro konání dalšího Freedlandu. Krom toho ale byla v Klenbě vynikající atmosféra a i nálada Věrky, která po něšem příchodu zrovna vyhazovala jednoho nevhodně chovajícího se elementa, se postupem času zvedla na standartní úroveň;-)
4.1.
Konečně! Ano, konečně jsem se donutil nezapomenout přinést foťák domů a i přes pět dnů běžící obleva nestačila "zničit" nádhernou a poetickou zimní náladu v naší ulici. Ano, asi budu také nadávat příští týden, kdy budu mít emergency. Ale teď je u nás prostě skvěle! A tolik sněhu skutečně nepamatuji!
1.1.
Právě jsem se vrátil z hradu, ehm, Pecky. Kdybych měl hodnotit služby České dráhy z jediné cesty tam a zpět, musím být spokojen. Až... až na stewardky v Pendolínu. A tak se ptám: Kdo je vybírá? První vyžilá (směr Pecka) letuše se snažila své minimální vnady kompenzovat alespoň úsměvem. Ale za co, za co si, milá dráho, připlácím ty dvě kila ve dvojce, kde se (jiná) letuše evidentně už těšila domů a tvářila se, že jsem to právě já, kdo ji prudí v Pardubicích svým nástupem...
22.12.
Letos naposledy jsme si zajeli na hokej do Zlína. Vsetín hraje prt, ale na nás se dokáže vždy vybičovat, čemuž odpovídal průběh celého zápasu, ze kterého nás bolely oči a doslova jsme v prodloužení utrpěli výhru. Pěkný dárek k vánocům. Aspoň, že jsem přivezl zásoby na dlouhou a krutou zimu. A když už nemáme v kanclu vánoční stromek, uspořádal jsem okolí ledničky do svátečna. A propos, tolik návštěv jsme tady snad ještě neměli;-))
19.12.
Blíží se vánoce, svátky klidu - prý, ale především poživačnosti. Není divu, že kolem deváté hodiny večerní na ulici už jen málokoho potkáte. A tak se ulice stávají rejdištěm duchů a divných stvoření vůbec. To, co jsem ale viděl cestou z Klenby, mi vyrazilo dech. Dokonce existují i duchové tramvají. Přes svou notnou podroušenost se mi podařilo vytáhnout z batohu foťák a, ejhle, je tam!
17.12.
Tour de Bílá hora a Štramberk! Tak by se dala nazvat poslední bezvánoční sobota. S Pivkem jsme po poledni vyrazili z jemně zasněženého Kopru na Bílou horu, kde nás překvapilo 20 cm sněhu i výhledy do poměrně širokého okolí. Další kroky nás nemohly vést jinam než do Štramberku. Nejprve za Trubačem a Trubaczem do pivovaru a pak ještě na noční Trůbu. Městečko je v zimě moc poetické...
md;-)
|